onsdag den 5. september 2012

På safaritur, muledeer

 
2 september
Stille regn til morgenmaden, men det blev heldigvis tørvejr ret hurtigt. Vi krydsede vejen for at være nogle af de første til at gå turen ind i Johnston Canyon, jeg med turen på de 2,7 til upperfall for øje, og Jøgge startede ud på den korte til lower fall. En skøn tur ind gennem dalen, og selvom de skriver upper og lower falls er der flere fine mindre fald på turen, som en del af vejen foregår på gangbroer der er lavet på klippesiderne. Mødte et par amerikanere fre Florida, som var lidt interesserede i hvad jeg fik ud af det med mit grej, så de nogle af skudene, og mente det var ret godt... det passede så med at vi læb på hinanden flere gange, og de var da så flinke at spørge om de ikke skulle tage et billede af mig foran det vandfald... de så lidt forundrede ud da jeg pænt sagde nej tak! At de så sagde at alle kendte naturfotografer herovre da havde sådan et billede, hvor de selv var på, foran et af deres motiver, kunne jo ikke hjælpe, er hverken amerikaner eller kendt herovre....
Tilbage til et ømfindigt emne, kinersere... Var kommet frem til upper fall, hvor gangbroen var ført ud midt i dalen, og derfor kunne give sig lidt når man gik på den, ikke helt optimalt til langtidseksponeringer, når der er kinersere i farvandet! Bad om et halvt minut til at få mit billede, men nej, self skulle de vade rundt og tage billeder af hinanden... og kan du ikke lige? Meget tæt på jeg var kommet til at tabe det kamera i vandet! Fik efter lang tids venten endelig det halve minut og mit skud i kassen.
Fra Johnston Canyon og til Banff blev det kun til et par stop ved udsigtspunkter til bjerge og ud over Bow Valley. Vi fik en plads med full hook up... jaja, der var ikke andre. Tog bussen ind til byen for at finde Banff Tours, købe billet til en bustur rundt i området for at høre lidt om vildtlivet på disse kanter. Fik føjet et par arter til listen over hvad vi har set, ikke så tosset! Helt fin tur med masser af info
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar