lørdag den 28. september 2013

Så er vi klar

Amboseli 28 september

Er jeg I-talien? Nai-robi :-)

Efter en tur rundt i Schipol lufthavn, som er en krumme større end Billund, ja så fandt jeg frem til gaten, der mødte jeg de andre safarideltagere.  Der var god plads ombord på den 777'er, men selvom jeg havde 3 sæder for mig selv blev det ikke til meget søvn.
Vel fremme i Nairobi blev vi modtaget af Sanne og Hans, samt drivere. Efter et glas boblevand, blev vi fordelt i bilerne, Jeg er så heldig at være kommet i bil med kun 2 andre, så vi har god plads, tilmed chefdriveren, så det fedt. Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen, det er 2 sjællændere jeg følges med, tilmed Canon folk... mere om det senere.

Turen til Amboseli var på 4 timer igennem et ret bart og meget tørt landskab, hvor det mest spændende vist var trafikken, ja de kører jo i den forkerte side...Blev indlogeret på lodgen med fantastisk udsigt ud over sletterne, masser af elefanter, lidt gnuer, zebraer mm. Derefter en god frokost, så tid til afslapning inden første game drive.

Vi kørte afsted i samlet flok, men ikke længe inden vi stak i hver vores retning. Kom tæt på Kronetraner, fantastisk smukke fugle! Så pelikaner, gæs og andre flotte fugle. Inden længe var vi tæt på elefanter, gnuer, zebraer, antiloper, bøfler, giraffer... og en sjakal. Må sige at det var en fed oplevelse, og er sikker på det bliver endnu bedre.

Tilbage til de sjællændere, de er ret ok, tror vi får det ret sjovt sammen, fik besked på at sige til hvis de blev for grove... meeen det bliver nærmere omvendt! Vi sluttede da alligevel af med en whisky i baren, inden laderen kaldte på os. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar