søndag den 29. oktober 2023

Farvel til Ashnil Samburu og Kenya. We'll meet again

22-09-23


 Rimeligt tidligt op, det er jo desværre hjemrejsedag….. og det sidste skal pakkes, det går så pænt hurtigt, så vi kan komme tidligt til morgenmad og have tid til at nyde det, planen er afgang kl. 8, der er jo langt til Nairobi, og der er markedsdag i Isiolo….


 Vicemanageren sagde "Goodmorning", jeg sagde nej, og hun kiggede mærkeligt på mig, indtil jeg så sagde at vi jo skulle rejse hjem, det var ikke godt, så fik jeg et stort smil. Vi fik serveret en rigtig god morgenmad, igen Gloria vil os det bedste (og jeg kan jo tabe mig når vi kommer hjem) Efter morgenmaden var det tid til at checke ud, lige før vi ikke fik lov til det, vi kunne da bare blive! Vi har plads, vi finder noget arbejde til jer og Gloria tager sig af jer, og de mente det. 


 Vi fik sagt pænt farvel til alle, den sidste var Gloria hvor det blev til en krammer der strammer og på gensyn!


 Nu var der kun den lange køretur til Nairobi tilbage…. det gik så fint, vi var kommet tidligt nok afsted til at undgå for tæt trafik i Isiolo, men alligelvel kom vi først til lufthavnshotellet sidst på eftermiddagen. Her blev vi modtaget af Caroline fra rejsearrangøren, hun havde så medbragt vores kuffert…. altså den til John. Han kunne så tage den med derfra, selvom han jo lige skule tilbage til kontoret alligevel, sikke en tur den kuffert havde. Vi fik sagt pænt farvel til John og taget flere billeder med ham. Selvom Iben og jeg har været afsted henholdsvis 3 og 6 gange og rundet de 150 gamedrives tilsammen er han helt klar til at køre med os igen hvis nu….


 Det var så slut på alletiders bedste safari, en tur hvor vi selv har valgt ruten og hvilke lodges vi ville bo på, og “bare” har haft hjælp på til det praktiske. Egentlig havde vi sagt at vi med denne tur var  færdige med Kenya, Iben har jo været der 6 gange, og jeg 3, meeen vi sagde jo på gensyn…

 

 Tak til jer der har fulgt med, beklager at jeg ikke har fået skrevet hver dag, men mængden af store oplevelser og ikke mindst søde mennesker at snakke med har bare taget tiden.










                                       





















Ingen kommentarer:

Send en kommentar