torsdag den 30. august 2018

Skøn tur på Maligne Lake

27 august

Vi stod tidligt op så vi lige kunne nå at ringe til rejsebureauet, for lige at få styr på tingene. Det viste sig at agenten havde været lige lovlig hurtig til at bestille hotellet, og det blev beklaget mange gange. Vi fandt en god løsning på problemet og fortsætter vores rejse, forhåbentlig uden flere overraskelser.

Efter en solid morgenmad gik vi en lille tur til Pyramid Island, en lille ø i søen ved hotellet, hvorfra der normalt er udsigt til mange bjergtoppe i området, bare ikke lige i dag,,,, Det småregnede, men alligevel en fin tur, og tik sidst fik vi da også held til at se et par stykker af toppene med sne på. Var en tur rundt på den lille ø, i fik en sjov oplevelse med et egern. Det løb op i et træ lige ved siden af mig, og så begyndte det ellers at regne med kogler.... hvorefter den lille fyr fik travlt med at samle dem sammen til spisekammeret.

Næste stop efter en hurtig frokost var en sejltur på Maligne Lake ud til ikoniske Spirit Island. Det blev en rigtig flot køretur derud, lidt op og ned som det jo er på disse kanter...  masser af ting at kigge på, vi fik hilst på en wapitihjort så endelig kom der lidt gang i dyrene. Vi valgte ikke at holde for mange stop for at komme frem til bådene for at se om vi kunne få billetter, og jo vi var heldige kun at skulle vente en lille time, det passede lige med en kop kaffe og at stykke kage, som vi kunne sidde ude og nyde.

Vi blev klar til at stige ombord på den lille båd, og hey, nu med solskin, så vi for første gang på turen kunne se bjergene stå helt klart, fedt! Vi stævnede ud, og ikke lang tid efter afgang fik vi lov til at gå ud på agterdækket. Leif var ikke sen til at komme ud, og der blev taget mange, som i rigtig mange billeder, nu var det godt. Tænker han kan lave verdens længste panorama billede.
Vel fremme ved Spirit Island blev vi modtaget af en guide som havde taget turen fra Australien, for at have det han selv kaldte verdens fedeste kontor.... og jo, det er da ikke helt ved siden af, det er da ret pænt derude. Vi havde en hel halv time til at få taget de billeder vi skulle, det var jo ikke meget..... Turen tilbage blev nydt, uden at kameraerne kom på overarbejde, jojo det kan ske.

Glade for en mega fed oplevelse kørte vi tilbage til Pyramid Lake og vores hotel, hvor der da lige blev knipset et par skud af sø og bjerg, før aftensmaden skulle nydes, hvilket skete med en fantastisk udsigt.